BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ #14 BIG DAY : Progress ♥

hari Isnin biasanya jadi hari yang penoh dengan bluesnya. aku ? tiada blues di hari Isnin. santai sajo ni. plus cuti dan cuti. dabel cuti tu. hakhakhak. planning nak start baking alhamdulillah dh bermula malam tadi. buat pelan-pelan. x nak gelojoh. wlupn kebnykkn resepi debuk-debuk je. haha. janji siap la untuk makan di AidilFitri. ecehwah. lama dh x baking baking. rendu lak nk mencuba skill hiasan cuppies and cakes and cookies. oke enuf. aku nk story pasal wedding progress. melalut lak ke baking mem-baking. huihuihui~! jom check list:
  1. BORANG NIKAH
    : borang aku dah siap isi semua. dokumen pn dah lengkap. skng ni dok perap dalam kete. tgu je lah dah masak ranum baru aku kuarkan. tgl lagi HIV Test belom di buat. haha.

  2. HIV TEST
    : masih tertangguh tangguh. bintang dah remind bnyk kali. haddoi. tgh dabel holiday ni x nk plak g buat. baiklah akan di rajinkan diri untuk ke Klinik Kesihatan Bukit Sekilau. wah penoh tu nama klinik. haha.

  3. BORANG KEBENARAN (PIHAK LELAKI)
    : bintang dah buat permohonan. tahu je la kalau dah tentera jawapannya mmg lambat la kan. haddoi. dugaan dugaan. harus tabah dan sabar. jangan ngeluh dik Sara. sabau ya sabau.

  4. HANTARAN
    : hehe. semua b2b yg date sama ngan aku msti dah langsai beli semua hantaran. aku masih lg main-main. x terbeli lg. al-kisahnya busy la sgt kn. walhalnya gedik nk beli sama-sama. bila nk sama-sama nya ? bintang semestinya sibuk dgn jadual penerbangannya. bulan puasa ni mmg x lah nk berdating bagai. so redha je la. insyaAllah pasti ada masa yang sesuai untuk aku dan bintang pg hunting barang hantaran. ala bukan la gedevas vavaavooommm.. yg dh ada di mall beli sajo lah.

  5. PELAMIN DAN DEKORASI
    : alhamdulillah. design dan dekorasi dan diskas dgn WP. alhamdulillah WP sgt sgt sgt berkerjasama dengan aku. apa yang aku nak apa yg aku x nak. semua di jot down. aku apatah lagi sentiasa mencatat setiapa apa yg di perkatakan. kalau boleh nk rekod apa yg beliau cakap. hikhikhik. perbincangan yg sgt sgt sgt menyenangkan aku. happy to work with them. nnt ai review pasal beliau ini oke. don't ask now. weeheheh~!!!

  6. GUESTBOOK
    : oke memula kunun rajin sgt la nk DIY. oke malas jawapannya. dan aku dah serahkan tugas pada vendor utk settle kan. alhamdulillah beliau sgt sgt sgt nice. alhamdulillah.

  7. BILIK PENGANTIN
    : klu ckp pasal renovation, bilik pengantin dah 80% siap. dah pasang plaster ceiling, dah pasang tile. nk cat and cari perabot. dlm pikiran pakai je perabot yg sedia ada. hikhikhik. jimat lg. tp jika bonda suda bilang mahu belikan yg baru. ai senyum senyum saja la :)

  8. OUTFIT
    : best part nak share. b2b lain dok kalut dh anta kat tailor. aku masih santai. hantar baju nikah tp nk di pakai untuk bertandang. apa cer ? haaa.. alkisah baju nikah akan di ganti baru. hikhikhik. baju sanding pn masih belom di anta tailor. sgt sgt lembap cik Sara ini kan. dh mcm siput gary spongebob. weeheee. insyaAllah pasti pnya masa. doakan oke. 

  9. KARTU UNDANGAN
    : udah di design. map pn dah di beri. tgu siap je lah. eh x tgu dorg design dulu mcm mana. jadi ke x mcm yg aku nak ? tp yang best dorg sgt sporting. saya suka la kerjasama dgn mereka. via email only. i trust them 100%. ntah la gerak hati bgtau mereka ini bagus dalam melaksanakan kerja. oleh itu redha je lah. tgu je 1st design dia mcm mana ? dh bg juga design yg aku nk mcm mana. thanx to them sb sabar dgn karenah ai :)

  10. DOORGIFT
    : ahah!!! doorgift. dah tempah dah cuppies. makasih Acik sb sponsor. itu salah satu doorgift la. barang2 lain masih belom beli. even paper bag. berangan ni nk design sendiri tp bila nya nk kasi design ? masih belom berdiskusi dgn vendor itu. harap oke la kot nnt. hakhakhakhak.
oke persiapan yg mcm apa je kan. sgt perlahan. tgl lg less than 100 days. hehe. suka suka je x buat pape pun kan ? mak dah bising bising. aku ni je cam malas nk gerak. aduiyai. bak kata Asna Idriss "kita raya dulu" kikiki. oke aku nak raya dulu then baru semakkan otak. boleh ? weehee~! semoga di permudahkan Allah Taala. aku yakin pada keizinan dari Allah Taala. kalau YA kataNya YA la. kalau TIDAK kataNya TIDAK la. oleh itu berdoa semoga semuanya berjalan lancar. amin ya rabbal alamin.

oke stop dulu sini. mahu siapkan juadah berbuka. dan buat la apa patut di ptg hari ini. daa~!!!

"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, sesungguhnya telah Kau tetapkan jodohku, rezekiku, dan ajalku. Ku bermohon dari-Mu ya Allah, temukanlah jodohku dengan Helmizan b. Mohd Amin dan Kau permudahkan segala urusan perkahwinan kami. Jadikanlah perkahwinan kami sebagai ibadah kepada-Mu dan cinta di antara kami adalah kerana Mu ya Allah. Amin."

2 comments:

  1. dear...i hantaran kn, cari 2 hari je blh settle semua...hehe

    ReplyDelete
  2. wah terbaek la nana... 2 hari boleh settle semua.. hikhikhik... insyaAllah sara pn cenggitu juga la nnt... hahahaha :p

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar