BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

Review #06: Candy Buffet

rajin plak minggu ni aku update blog kan?
haha. selang sehari gitu kan. amik mood balik ni.
nak selalu update di blogspot ni.
jap lagi update kat dayre je tak syiok ah gitu kan.
cian my lovely reader. mesti rendu aku kan?
haha. statement tak leh blah.

oke la sebelum aku meraban lebih lanjut jom kita tgk topik hari ni.
nak citer pasal candy buffet kan?
memang aku nak sangat sangat sangat ada candy buffet masa kenduri aku.
sebabnya.. aku rasa sweet sangat ada candy buffet dan bebudak boleh makan chocolate disamping menyepahkan keadaan candy buffet tu. haha.
mungkin juga sb trend skng kan ada candy buffet. ada choc mountain.
aku tak de choc mountain. sobs.

oke la jom la tengok apa jadi pada candy buffet aku.


owh ho.. this is my dear lil brader yang sgt hardworking on my big day.
apa saja dia lah yang selesaikan. dari gantung lantern ni.
hingga g cari meja kek. itu later story.
dia mmg awesome. sebab banyak membantu aku dalam hal-hal kerja lelaki.

owh owh lantern tu blogger Nora Kerel kasi. makasih Nora.
sangat bermakna pertolongan Nora tu.
cantik jadinya candy buffet sara tau. sangat suka!

nak tengok hasil dari kreativiti adik aku ni?
hah ni dia! taraaaaaaaaa...


haa nampak tak? tergantung gantung lantern merah putih tu.
cantik. aku suka. masa tengok outcome ni.
memang aku terjerit kecil. sangat kamjat sb... sangat cantik.
tak de la nampak kosong je candy buffet aku tu.
actually the idea was from my bridesmaid. tu yang tgh gantung lantern tu.
dia memang otak kretip toksah cakap la. 
mesti nnt wedding dia banyak DIY. haha.

lantern warna merah putih menaikkan seri lagi candy buffet aku.
tema majlis merah hitam putih. tapi lantern hitam tak de.
so tak pe la. kita guna tempat letak coklat warna gelap.
lagipun bridesmaid aku yang jaga candy buffet dah pakai warna grey.
so oke la kan. naik la serinya tu. bridesmaid? later story. haha.


see. betapa gigihnya bridesmaid aku.
mendeko candy buffet aku.
pahar tempat letak bunge telur pun dorang balun jadikan deko.
haha. boleh la janji uols happy kan.
janji candy buffer merk meletopssss..

p dot s: pahar untuk bunge telur guna hat lain. hat warna striking punyer. malu la nak tunjuk. kot korang nampak ada kat pelamin tu hat tu la tu. bhuhahahahaha!


tara... ini la hasilnya.
adik aku cakap.. labeling tu depa print pukui 4 pagi.
gigih la no hampa ni. haha. makasih la kak cik oit.
sayang hang sangat sangat.

coklat yang ada atas candy buffet ni aku beli online.
owner dia baik la sangat sangat.
senang nak berkomunikasi dan bekerjasama.
harga depa jauh lebih murah dari kedai kat Kuantan ni.
makasih naa Robi sb sudi layan Sara. makasih sangat sangat.
saya kamu ketat-ketat. hehe.
nak tengok yang full punyer?
tak de la full mane pun. kira nampak la jugak.
nah tengok ni.


hehe. shantek tak shantek tak?
macam shantek je.. macam best je.. macam geram je..
haha. simple but nice kan?

perkara-perkara candy buffet:
- Snack ku
- choco bean
- jelly bean (The Rubies)
- gegula asam boi
- coklat lady bird (The Rubies)
- muffins
- marshmallow (The Rubies)
- mini cuppies (not in picture)

mini cuppies cepat sangat habes.
tak dan nak susun lawa-lawa abes dah.
sb order 200 biji jep. haha. kedekut kan aku.
so rasanya banyak masuk tekak bridesmaid aku ni.
bhuahahahaha.

yang aku banyak beli banyak pada makanan atas candy buffet tu la.
yang lain-lain semuanya barang recycle.
barang-barang yang ada dalam umah mak aku. haha.
bantai sajok la. janji tak jahanam. tu katanya.
so oke la kan? hehe.

owh owh.. mesti korang perasan takde coklat celop untuk marshmallow kan?
memang pun. sebab aku tak nak sesepah dengan coklat melekit kat lantai.
makan sajok la begitu. manis jugak. haha.
gila perantin ni kan? semua pun tak boleh. haha.

oke la panjang sangat dah ni.
kang bertambah-tambah repek raban aku ni.
jumpa lagi.

XOXO.

10 comments:

  1. Replies
    1. Guna pakai mana yg ada je dear.. Btw thanx.. Hehehe..

      Delete
  2. Cantik..sya mau cmni jgk..letak marshmallow byk2... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sara suka marshmallow.. Sb tu marshmallow banyak.. Hehehhe..

      Delete
  3. bestnye ada candy buffet.fiza tak sempat nak prepare pun ni..cantik tema candy buffet sara tu.nice!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq fiza... Ni pun sb nak buat sgt2.. Tu yg usahakan jugak... Wlpn simple je.. Tp suka sgt! Hehehee..

      Delete
  4. kita xde pun buat semua ni sara..untungnya sara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sara pn buat last minute mimie... On the day bru setup semua.. Hrp pd adik je la time tu.. Hehe..

      Delete
  5. haha thanks mention nama nora tp nora dah tak berbisnes tau !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... Welcome nora.. Saja mention nama nora.. Sb nora bnyk tlg sara...

      Delete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar