BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ Ceritera CINTA #09 : my sweet weekenders - Part 1 ♥

♥ bekpes mekdi nyum nyum nyum ♥
mine - Hotcakes with sausage
him - Sausage with egg

itu gambo last weken. baru hari ni nk tempek. hehe. lambat kan saya ? selalu nk berceritera benda yang dah basi. hehe. it's me. sgt lembap nk transfer gambo. so jgn marah ya. wee~! last week planning nk g zoo. bekpes dulu la kat mekdi plaza mont kiara sblm gerak ke zoo negara. oke. dah abes bekpes semua bagai. gerak la kunun nk ke zoo negara. sekali last minit aku tukar plan.

bulan: B.. amo la gi zoo.
bintang: nape ?
bulan: kita g tmpt lain la.. [muncung pjg ni. sb tetiba moody. haha]
bintang: nape ni syg ? kata nk g zoo. jum la..
bulan: cam x de mood nk g zoo. hmmm.. [muke sememeh kunun mnta simpati bawak g tmpt lain]
bintang: oke jum kita g jenguk tingkap.
bulan: haa ?
bintang: cuci mata la.. window shopping.
bulan: ooo.. [dah tercenyum]

oke then kitaorg g la shopping mall. shopping mall yg ada sale gila2. haha. tau ke mana ? mesti tatau kan ? haa apa ? korg tau ? eleh.. salah laa. bukan g SOGO. kitaorg g The Mall je la. kahkahkah. kat Parkson The Mall ada sale up to 80%. kat SOGO pn ada kan ? yup mmg ada. kitaorg jenjalan kat The Mall tgk la apa patut. aku nmpk kasut. yeay kasut. hehe. apa lg sarung la di kaki. minta size aku. then bergaya la dgn kasut tu. tny my bintang and he said OKE. aku rembat laa. dari harga RM79.90 aku dapat RM23 jep. hoyeh hoyeh. jenjalan lagi bintang hati dapat tali pinggang kulit. juga dpt dg harga berpatutan. kunun nk buat hantaran. belom sempat di hantar dah di pakai. dia kata kasi benda lain la. haha. bahik tuanku! :p

pastu kitaorg jengah ke SOGO. nek train jep. sb malas nk redah jam. naik la dari stesen PWTC ke stesen Bandaraya. jalan jalan jalan. x de yang berkenan. bintang pn mcm x de barang yg berkenan. balik la kami ke pangkal jalan The Mall. kat The Mall bintang ada suka kat 2 barang. tp dia kata nk usha kat SOGO kot dpt yg lg murah. x de. oleh itu, dia pn amik la yg ado di Parkson The Mall tu. sehelai baju Renoma dan seluar khakis. sb dia kan sdg berkursus. so prep malam kene pakai skema nye baju. utk tmbhn dia beli la baju2 tu. haha. *hujung mggu dia cuti. kursus dari sening hgga jumaat.*

oke dah. citer benda lain lak. utk weken ni nye citer. sorry la eh entry terpanjang yang pernah di taip. keskeskes. kalau bowink sila la pangkah window ini. sekian.

MAKEOVER

minggu makeover. haha. ini namanya mggu buang masa. al-kisah dik non, rakan seperjuangan ku Amnina Azmi editor ::bila aku conteng-conteng:: mengajak aku utk ber"makeover". aku apalagi oke kan ajo. haha.

♥ SEBELUM - wajah ku pucat tanpa secalit mekap ♥
rambut curl la sgt. oke buroks. dah macam aso
HAHA!!!

♥ SELEPAS - sama je mekap ke x mekap begitu juge le ♥
bintang cakap aku mekap ke x nmpk sama je
sb kulit wajah ku seri dari dalam bersama Innershine
HEHE!!!

tgk la sendiri apa jadi sebelum dan selepas. wambut kemain curl nya. mcm apa je aku tgk. terlalu matang lak rasa. tua pn ada. haha. bintang cakap dia tasuke wambut aku curl. nmpk cam lady. eh eh eh.. abes aku bukan lady ke ? kahkahkah. bukan la dia ckp aku mcm boboy. tapi dia lg suke kalau look like 17. haha. kembang lagi. wahahahah. nk terbang je aku rasa. then aku gi la ubah gaya rambut aku. seperti di bawah ini. sini la weh.. tgk bawah. haha.

♥ MUDA JELITAS kan ? ♥
haa cayo kan cayo kan ? bila rambut ku di rebondingkan aku muda 10thn
HAHA!!!

dari tecik sampai ke besor, rambut aku mmg lurus mengurai. skng ni pendek sb pas bertunang ritu, bintang mnta aku potong rambut. dia kata rambut aku rusak teruk. huhu. semua katanya aku turut. setiap apa yg aku buat aku akan mnta izin darinya walaupun aku masih belom sah menjadi isterinya. ini adalah kerana masa kapel aku pernah lawan ckpnya musibah yg menimpa. tidak ku khabarkan ke mana aku pegi sesaja aku eksiden kene saman. di sbkn itu lepas2 bertunang aku dgr apa sahaja katanya selagi tidak memesongkan akidah. masa bertunang ni ada gak aku lawan ckpnya. musibah jua yg menimpa. seperti menderhaka pula aku pada suami. huish mnta di simpangkan. sb tu la setiap pendapat yg boleh aku terima aku, aku akan pakai. kalau x seperti biasa perdebatan berlaku laa. haha. berbincang itu kan harus dalam sesuatu hubungan. mencari jalan penyelesaian yg mudah. (^_^)

iklan jap eh paragraph yg atas tu. haha. tp betol. jurumekap professional kat situ pn ckp aku nmpk lebih muda dgn rambut lurus berbanding rambut curl. oleh itu luruskan rambut anda sekarang. kahkahkah~!

♥ sama TINGGI sama padan ♥
aku pakai heel 5" + platform stage setinggi lebih krg sejengkal then baru aku dapat sama tinggi dgn bintang
HUHU!!!

oke jumpa lagi di lain lembaran ceritera hikayat bulan dan bintang. as'salam buat semua. thanx sb baca entry yang terpanjang ini. haha. daa~!

No comments:

Post a Comment

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar