BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ #15 Online Contest (Task #03) : URBAN VIBE ONLINE CONTEST - Cinta Seputih Salju (REVIEW) ♥

As’salam dan Salam Sejahtera.
Oke I know, dah lama x on9 kan ? dah lama juga blog ni di tinggalkan sepi. Huhu.
Fuuhhhhh poohhhhh fuuhhhh !! *buang habuk*
Haih tebal betul sawang kat blog ni.
Sorry to my dearest reader and lovelies and kacaking and semua semua la.
Sorry sb lama x hapdet dan x on9. Me busy owh sgt !
T________________T

Oke today memang on9 dengan sengaja ya. Sb nak hapdet task 3.
Task 3 untuk online contest anjuran Pameran Pengantin Malaysia by Urban Vibe.
SEMATA ! dan SEMANGAT ! chaiyok !

Pameran Pengantin Malaysia by Urban Vibe telah berlangsung selama 3 hari 2 malam. Eceh. Macam pakej perlancongan bulan madu gitu. Hehe.
Bermula dari 24 Feb sehingga 26 Feb 2012. Jumaat, Sabtu dan Ahad.
Bertempat di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC).
Arakiannya, aku hanya dapat hadir pada hari Jumaat sajo. Sob sob sob.
Komitmen keje mahukan aku untuk berkhidmat pada hari Sabtu dan Ahad FULL SHIFT ! sedey.

Tapi x pe. Demi semangat juang untuk memenangi pertandingan ini ku derapkan tapak kaki ku di SACC walaupun hujan lebat kala itu. Eceh. Dramatik sungguh bunyinya kan. Haha.
Ku hangkut sahabat ku untuk menemani ku ke Pameran Pengantin Malaysia by Urban Vibe iaitu Sha a.k.a Whitey Mummy beserta si comel Khalis Putra. Bawak depa jenjalan sakan. Eh bukan, Sha jadi cameraman yg bertauliah. Hehe. Tlg aku amik gambo aku. Kehkehkeh !

Pertama yang ku cari. PHOTOBOOTH ! haha. Sbnya aku tahu tiap kali PPM buat pameran pasti ada Photobooth untuk bergambo sakan. Ku sooka oke !
Nmpk dh photobooth tp ku terjah kaunter pendaftaran dulu (kisahnya cameraman pergi rehat. Haha) cari Kak Nadia, Kak Yana dan Lisa. Ting ! depa x dak. Sob sob sob.

Nak masuk ke dewan pameran. vah vah vah ! NGI ! superb ! nga nga kejap.
gila ah. cantek siot. walaupun hanya sbg pntu gerbang. perghh !
*tutup molot*
jom masuk dewan pameran.

Masuk dewan pameran cam biasala kutip pamphlet. Cari Lisa sb org kat kaunter pendaftaran ckp Lisa kat booth Dina Halim. Nah tempek sket gambo.


(ku bersama Lisa. Nampak tu promo sket utk Dina Halim. Hadiah tahun lepas x tuntut lagi. Masih valid ka ? haha.)


Borak borak. Gelak gelak cam biasa. Haha. Pastu pusing pusing lagi. Cari cari apa patut. Jengah jengah. Cuci mata. Biasa la kan klu pi pameran pengantin apa je yang kita buatkan. Haha. Aku cuci mato sajo la.

pentas utama. only one word ! vavavooom ! suka the English style with pink dusty flower. 
touch by Arma Abd Rahman as a Main Decorator for PPM kali ini.
perghh nanes aku noks. mahu mahu mahu !
*biar mimpi sampai ke bintang. sob sob sob*

Tujuan asal ke PPM mencari semua penaja dan bergambar bersama mereka.
itu tujuan aku ya. sb tu x de bnyk gmbr sgt. ampun !
ada gambar bersama penaja sajo. hoho !

1st aku nampak Arma. Tapi beliau busy owh. Ramai customer datang. Murah rezeki Arma.
Oleh kerana x nak kaco Arma, aku pusing lg cari yang lain.

TING !

Kak K. ye itu kak K. tp aku takot nk tegur. Takot salah orang. Dengan muka comel 
“kak K kan ?”
Kak K senyum dan mengiyakan. Hehe.
Den pn apo laie minta la mahu bergambor. Mahu tempek dlm blog ni.


(bersama kak K. kak K ckp kene nmpk The Photolicious pnya logo. Yeay dpt !)
harap dapat la buat photoshoot dgn kak K. splash the trash. ececee !

Jalan jalan lagi. TING !

Aku jumpa Abg Wan. Yeay ! owner G.i Photoshoot. Aduiyai pestime f2f ngan abg Wan. Beliau seorang yang ceria. Haha. Selamba je aku minta nk bergambor dgnnya. Nah hamek tgk !

(kacakkan abg Wan dan aku… apa eh ? aku yg comot. haha)
Pssttt psssttt tgk kat tgn aku penoh pamphlet. Hawhawhaw !

"abg wan nnt amik gmbo sara oke ? haha"

Dh dpt tangkap abg Wan nk gi tangkap dgn yang lain lain lak. Sapa sapa sapa. 
Jom usha.

Nampak dah team Avicenna. Tp mulut ku kaku. Lidah ku kelu. Kenapa x terkeluar kata kata mahu bergambo. Haih masalah problem betul.
2 3 kali gak la aku ulang alik depan booth dorang. Booth dorang dekat2. 
Arma, G.i Photolicious and Avicenna. Eh mana Ari Wedding ? jeng jeng jeng.

Setelah tawaf kat booth dorang. Akhirnya sekali lagi dengan selamba itik.

“bang boleh bergambar x ? dari team Avicenna kan ?”
Dlm hati aku mahu kumpulkan kesemua 4 ahli Avicenna tp x dapek. Sorang pn jadilah.

Hasilnya.
(dapatlah abg… err… err.. sorry bang lupa nama. Adui gagal di sini. Sob sob sob)
Harap x jejas pemarkahan juri yep. Ngee.

Jenguk jenguk lagi Arma. Masih lg busy. X pe cari abg Ari dulu.
Pusing la lagi satu SACC tu. Eh kenapa x jumpa Ari Wedding ?
(padahal dah pusing pn depan Ari Wedding. Mcm mana boleh x nampak abg Ari yang segak ni)

Taraaaa !

(me and abg Ari. Wah segakkan abg Ari ? bergaya lg. dan abg Ari sangat ramah. Me suka !)
Tau x nape den x perasan booth Ari Wedding ? sbnya booth Ari Wedding walaweh besar sey. Sb besar oleh itu den x nampak. *tepuk dahi*

Tinggal satu lagi. Iaitu Arma Abd Rahman. Hehe.

Haih masih busy. X kan den nak interprem kot kan. Segan la hai. So decide pegi isi perot dulu.
Let’s kepsi. Owh x de aksi kene belasah dgn pekerja kepsi ya. Hoho.
(tiada gambar di kepsi. Sekian)
Burrppp kenyang !

Masuk balik SACC. Mencari penaja yg terakhir iaitu Arma Abd Rahman.
(sb nama abah sama so lambat sket nk dpt bergambo. Eceh !)

Usha usha dari jauh takot beliau masih busy. Owh nampak mcm dh oke.
Kita TERJAH !

Yeay dapat !

(aku bersama Arma. Sgt sweet. Dan beliau sangat ramah. Rasa mcm x nak blah dari situ bila dapat berbual dengan Arma. Haih.)
Tp den terpaksa balik jua. Hari sudah lewat. T______T

Yeay lompat bintang. Aku dpt tangkap semua penaja. Haha.
Gila kan ? ye saya gila. Gila contest. Kehkehkeh !
Xde lah saja je la dh dtg ke PPM harus la menjengah penaja.
Dh masuk contest x kan lah x nk jengah penaja kan. 
Perkenalkan diri pada penaja. Mana tahu rezeki kan. Wah verangan kau noks. Hoho !

in future kalau ada umur panjang untuk menjejakkan kaki di PPM.
saya mahu lihat:
- more peragaan baju pengantin yang letup-letup (boleh jadi ilham b2b. hehe)
- exhibitor yang mempromo pelamin harus mendeko booth mereka dengan lebih kreatif. macam buat pelamin yang terkini atau terbaru.
- more contest semasa berlangsungnya PPM selama 3 hari itu. buatlah tanya2 soalan kepada pengunjung dan hadiah yang menarik untuk mereka yang dpt menjawab soalan.
- kesemua di atas. haha. buntu lak rasa. T______T

semua orang mahu menang. semua orang suka hadiah. sapa x suke kot. hehe.
aku ? sesuai sgt lah. mmg suka masuk contest dan mestilah mahu menang dan dpt hadiah.
kenapa aku perlu dptkan hadiah itu ? kenapa ? kenapa ?
1) dengan hadiah yang di menangi dapat membantu serba sedikit persediaan majlis perkahwinan ku. JIMAT ! sapa x nak kene sponsor. yeehaaa !
2) sb dh masuk contest kene la ada sedikit habuan. eceh. saguhati pn ku terima hawhawhaw !
3) kalau ada rezeki pasti ada hadiahnya kan ? (^_____^)

Oke lah. Last but not least. Aku tatau nk bebel apa lagi.
Kisahnya incik tunang sudah jenjeling. Tandanya harus off skng dan berangkat pulang.
On9 kat mamak. Apa kesah kan ? haha. X kan nk tido kat mamak ni kot.
Oleh itu sampai sini saja lah ya. Sorry kepada my readest. Aku hapdet ini sajo.
Sb ini adalah salah satu syarat penyertaan. Nnt bila UNIFI Streamyx dah pasangkat umah hari2 den hapdet okeh. Sayang korang. Jangan lari tau.
*boleh lak tahan orang jangan kasi lari. Haha*

Last picture. Untuk hilangkan rendu korang. Mwahmwahmwah !

Doakan Sara dan tunang di murahkan rezeki dan memenangi salah satu hadiah dari online contest ini ya.
Doakan jua Sara dan tunang dapat mendirikan masjid pada tahun ini. insyaAllah.

-END-

p dot s: tiada gambar kat photobooth sb x scan. sekian terima kasih. hehe.

2 comments:

  1. Saraa kat mana nak tgglkan link? Xde pun entry amaran task 3?

    ReplyDelete
  2. good luck sarah..

    wish u menang dlm contest ni
    u punye story memang best lar...

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar