BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

NOVEL : Sehangat Asmara

Bibir Tidak Perlu Berkata
Bila hati Suda Mula Berbicara

Sinopsis : SEHANGAT ASMARA Kamilia Najwa & Zainal Arief. Pandang pertama mereka memutikkan cinta dan berakhir dengan perkahwinan di London tanpa restu keluarga. Namun, badai asmara mereka sentiasa membakar di sebuah bilik kecil di Oxford dengan janji sehidup semati.

Kebahagiaan mereka tiba-tiba terhenti! Zainal terpaksa pulang ke tanah air dengan janji akan kembali lagi. Sejak itu hingga menginjak sembilan tahun lamanya, Zainal tidak pernah pulang sedangkan Kamilia terus menanti dengan air mata dan sengsara.

Tanpa diduga, Zainal muncul kembali. Datangnya untuk menuntut Misya, anak comel yang selama ini ‘disembunyikan’ oleh Kamilia. Dendam kesumat Kamilia terhadap Zainal tidak pernah padam. Anehnya, ‘dendam rindunya’ terhadap lelaki itu lebih kuat dan mengusik perasaannya.

Benarkah dia membenci lelaki itu? Dan hipokritkah Zainal bila menyatakan hanya Kamilia seorang di hatinya....

*******************************************************************************
xde ke mana-mana pengarah ke penerbit ke nak buat drama citer Sehangat Asmara ni plak ? haha. Novel yang di tulis oleh Aisya Sofea. aku gile novel sejak zaman campus lg. tidak la aku beli pinjam je ngan member-member yang mmg hantu novel. haha. nk beli nan ado. kedek kan aku ? ah lantak. janji aku dapat baca gak novel. ngee~!

Sehangat Asmara salah satu fevret novel yang aku suke. bila baca banyak kali pn x de mslh. no hal la. mmg ngalir je air mata. tambahan pula dengan adanya watak si anak. haih.. naluri seorang ibu. haha. aku ni kadang-kadang terlalu into to story. tu yg cam emo emo. walhal itu ceritera novel semata. kalau di dramakan ke atau di filemkan ke pasti syiok. kot la boleh buat orang meraung. hahaha.
part yg best.. yang aku suke bayangkan. hahaha.
...Dia begitu khusyuk membaca. Sedikitpun tidak menyedari yang aku sedang menatap dirinya. Rambutnya yang agak panjang melepasi bahu serta sedikit berombak ke belakang, manakala anak rambutnya di hadapan sedikit menutupi dahinya. Pandanganku beralih kepada cermin matanya yang sedikit bersegi dan berbingkai hitam, kemudian meneliti pakaian yang dipakai iaitu t-shirt hitam berlengan pendek dan kehingga bentuk jarinya yang sedang memegang sebatang pen serta lengannya yang sasa. Dan kelihatan sempurna di mataku. Kecuali sepasang matanya yang sedikit sepet itu. Namun, dia tetap kelihatan sempurna..

korang tahu aku bayangkan siapa ? hahahahhaa.. siapa lagi kalau bukan Aaron Aziz. ce korang usha baekkkk punyer kat pic dia kat bawah ni...
  1. tgk tangan sasa beliau. wahhh cair!!!!
  2. mata yang sepet.
  3. kulit sawo matang.
  4. cuma rambut je x panjang. haha.
  5. yang penting SASA, TOUGH dan kacaks... hehe~!
asyik asyik Aaron Aziz... asyik asyik Aaron Aziz.. mesti orang muntah kan tgk beliau je yang berlakon. mcm xde hero lain. hah~!!! bagi aku.. x de muntahnya. msti leleh je tgk si Aaron ni. smpi kari hangit kat dapo pn x sedar. haha. oke itu over. blueeekkkk.. tp kalau ada la pengarah ke penerbit ke yang nk buat drama ttg novel ni, owh aku mahu Aaron Aziz LAGI jadi hero. ngee. utk heroin sesapa pn x kesah. boleh ? haha. [sudah la kau Sara. verangan je x abes abes] haih la. pengaruh novel dan drama drama yang di tayangkan sekarang ni kebanyakkannya dari novel. mula la aku ni verangan sepertimana yg ada dlm novel. hmm..

ada lagi novel cinta yg aku suke.. tgu kemudian la eh. nk tulih semua jenuh lak korang nk baca. [ada ke yg baca ? hehe.] kalau aku rajin aku post lg. kalau aku malas smpi sudah la x de ya. gagagagagagga~! oke la jumpa lagi. daa~!

10 comments:

  1. oh aaron hehehe..setuju2 sila la buat drama berdasarkn buku pasnie hehehe

    ReplyDelete
  2. Uya: tu la pasal.. adui dah melting dengan aaron aziz... hahaha semua pn byg aaron aziz.. uya tgk x Dewa Cinta ? it supposed him be a hero k. tp sb sangkut dgn Stanza Cinta (juga drama dari novel) AA trpksa tolak..

    ReplyDelete
  3. gila kentang baca novel sarah :P hik3 aaron punya pasal layanzzzzzzzzz hik3

    ReplyDelete
  4. penah layan novel ni long time ago..best
    bab arron aziz tu..wow

    ReplyDelete
  5. nora: sara mmg kaki novel... membelinye tidak.. hahaha.. asyik pnjm library x pn kengkawan.. hahaha

    lyzeer: gagaga leleh kot tgk body aaron.. hahaha oke teetttttt!! :p

    ReplyDelete
  6. aaron adelah hero cite novel kot..sangat suke~~

    ReplyDelete
  7. tu la pasal... aduiyai... ada juga ya watak novel kat luaran ni.. sgt suke AA..

    ReplyDelete
  8. mmg akan didramakan novel nie kan, pelakon dia Adi Putra & Rita Rudaini :) Aaron Aziz dgn Rita Rudaini utk novel Adam & Hawa. Rasanya dah officially inform

    ReplyDelete
  9. novel ni da nk kuar da la ganti cerita adam hawa..n tp hero dia bukan la aaron aziz..tp adi putra...hehehe :)

    ReplyDelete
  10. y rita rudaini yg dipilih.. hello ...to old ok.. lps 9 tahun pun umur dia tak jejak 38... nape tak pilih lisa surihani..lebih sesuai.. leh jd muka matang..leh jadi gadis nakal...

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar