BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ the E-day : make it early - Part 2 ♥

heylow dear, this n3 is continues from last n3. hehehehehe~! n3 kali ni menunjukkan alasan dan musabab yang Cik Nawal berikan pada n3 beliau bertarikh 31-Mac-2010, Rabu title dia mmg la best kan. 10 Tips Pengendalian Ibu Bapa. korg baca then korg leh refer kat n3 aku ni. mmg sgt berhasil oke tips yg Nawal bagi.

semalam (Isnin). aku call mak aku. 

aku: assalamualaikum mamita.
mak: wslm jutawan ku.
aku: [tersengeh2 mcm mak aku nmpk kn] alhamdulillah. insyaAllah. mak................ [pjg titik2 tu sama pjg keluhan di hujung perkataan mak]
mak: amin insyaAllah. apa citer kak ?
aku: x de citer apa. cuma..... [senyap seketika sblm smbg] pasal majlis tu mak.
mak: mak dh ckp dgn abah. abah kata oke. nnt kakak balik bincang la dgn abah.
aku: [dlm hati "abah x sabar nk dpt menantu"] tp mak.. budget x cukop ni nk kawen. hurmmm...!
mak: kakak ada brp ?
aku: [rasa mcm nk melompat mak tny camtu. ada can ni nk kene sponsor] ada 5k je mak. ni pn yg baru nk masukkan lam ASB. *tone suara tersgt la kesayuan*
mak: bajet akak berapa ?
aku: [dlm hati dh girang2. mcm terkene je pancing nk kene di sponsor] lam 30k.
mak: x pe. nnt mak tmbh sket. kakak ada 15k lg kn ? nnt mak tmbh la. [15k yg sbnrnya aku tau mak aku dh mskkn lam ASB aku sekian
aku: maceh mak. heheheh~! [yahoooooooooooooooooooooooooooooo~! naseb x jatuh kusi je aku dgr mak ckp nk sponsor.]
mak: balik bincang dgn abah. nnt tgk mcm mn. mnta juga dgn abah. soh abah sponsor lebih sket.
aku: heheheh! oke bah. insyaAllah kakak balik hujung bln ni. mwah. syg mak.

kan kan kan ? haa jgn terkozut. lalalala~! thanx to Allah. thanx to mamita. insyaAllah semua yg di rancang berjalan dgn lancar. heheheheh~! x sabar nk balik ni. *sgt gatai oke. so sila muntah* hahahahahaha~! so Nawal thanx for ur tips. muehehehehe~! itu baru introduction. belom lagi masa menshoppingkan diri ke Bandung. muahahahahahahahahhaa~!

2 comments:

  1. wah, berkesan upenya ai punyer tips hahaha. kelakar ok. sukela tu ada sponsor hehe

    ReplyDelete
  2. tu la pasal. ms ckp ngan mak lgsg x ingt tau pasal tips ni. cuma bgtau dia je budget lom cukop tp mjlis di awalkn. then mak tny borak2.. then pastu baru tingat.. it works.. hahahahaha~! mmg kelakar sgt oke... neway x rugi kalau cuba rugi kalau x mencuba tips u tu.. wakakaka :p

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar