BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ the E-Day : make it early - Part 1 ♥

Salam para pembaca blog saya *sgt supan kan ? hikhikhik* owh baiklah. aku akan straight to the point. for this entry it may make all of u terkezut. keskeskeskes~! the title pn uols boleh agak kn ? wuuhuhu~!

IDK how to start BUT actually i'm happy with the news but like kak Dina said "JANGAN SESEKALI BAGI ALASAN TAK MAHU KAWEN SBB DUIT BELOM CUKIP.. [AYAT RINGKAS: BILA JODOH DAH SAMPAI, JGN NGADA2 NK TOLAK!]" wuuhuuuu~! leleh air liur mata aku dow. sentap jap. woooowoooo~! *bukan la sentap dgn kak Dina tp ayat tu cam terkene batang hidung sendiri

Incik starisnky menyuara kan hasrat bahawasanya majlis risik tunang MAHU diawalkan 2 bulan dari tarikh yang di bincangkan. aku terdiam membisu sambil menguis2 nasi di dlm pinggan. *waktu tu aku dan starinsky mkn lunch kat umah pada hari Sabtu lepas

perbualan kami:

starinsky: lina [adiknya] grad bulan 10. kita nk buat majlis bulan 1. cian la kat mak ulang alik. [bonda dan ayahandanya berada di Tawau, Sabah - sila paham]
aku: *diam*
starinsky: cuba syg kira.. bln 10 mak abah turun Semenanjung. 11 12 bulan 1 turun lg plak utk majlis. kita buat bln 10 jimat sket syg.
aku: *diam lagi* - dlm hati berkata "bulan 10 ? mak aih.. [mak ai tak mak ai] tp betol jg katanya.. hmmm" *keluh*
starinsky: knp syg ?
aku: xde apa. bkn xnk tp.... [knp perlu ada tapinya?]
starinskyy: tp apa?
aku: me x kesah nk buat bln brp pn. tp bln 10 tu umah x siap lg. mak nk renovate umah dulu. [alasan yg tidak logik langsung]
starinsky: ala kita nk pgl fmly je kn. x yah buat besar. B bkn apa.. cian kat mak abah kene turun Semenanjung 2 kali. duwet lg syg.
aku: [dgn pnts memotong] me oke je. nnt ckp dgn mak k. *senyuman terbit mcm gatai sgt dah hahahaha*

[dh bley buat novel dh dialog di atas. hahaha~!]Ptg aku membeli belah brgn dapo sempena majlis Makan & Santai di umah aku. jemput kawan2 jep. rezeki lebih alhamdulillah. *tiada kene mengena dgn entry*


Masa aku membeli belah. dlm perjalanan menuju ke mydin, aku call mak aku. biasa call sb nk beritahu berita itu la.


aku: assalamualaikum mak. watpe ? *soalan biasa yg di ajukan di permulaan perbualan*
mamita: wslm. tgh mkn. knp kakak ?
aku: sedapnya mkn. makan pe ? *juge soalan biasa yg di ajukan*
mamita: masak sardin je berdua dgn adik kat umah. *menu utk yg tgl berdua* :p
aku: mak........ mizan mnta buat majlis bln 10.
mamita: alaaa.. awalnya... umah x siap lg. mcm mana ? mak tatau... *aku lak yg cam.. eh ? biar betol mak aku ni. dah terbalik kot dh ni*
aku: haa.. tu laa. dah ckp dh dgn dia. sb mak dia turun Semenanjung bln 10 adik dia grad. pastu sekali jln katanya.
mamita: mcm mana ? umah sepah lg ni.malu la mak
aku: [ni sape nk kawen ni memalu] alah buat kecik2 je mak. fmly dia fmly kita. dh.
mamita: tp kalau buat nnt org tau org dtg mcm mn ? nnt la bincang dgn abah dulu. kakak camne ?
aku: kakak oke je mak. mana2 la. *nmpk sgt gatai. hahaha~!* x pe nnt kakak balik kita bincang la.


mak aku dh setuju dh nk buat bulan 1 thn dpn. ni kene tukar tarikh kelam kelibut bonda ku itu. mana x nya. umah start renovate bln 10, bln 10 tu jg nk buat majlis. haddoi. tp inikan ketentuan Ilahi. jodoh pertemuan di tgnNya. kita hanya mampu merancang dan Dia yang menentukan. berserah padaNya utk menentukan segalanya. 


bila di pikirkan balik bagus gak di awalkan. pastu kawen pn awal. yeay~! hakhakhakhakhak~! gatai sgt la. so nnt ujung bulan ni aku blk Kuantan. bincang sama mak n abah. insyaAllah starinsky ikot sekali kalau tidak bertugas. hehehhehe~!


k la ni je nk citer. tp ada lg menarik tau. tgu next entry k :)

No comments:

Post a Comment

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar