BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ #03 BIG Day : Pelamin Nikah Vol. 1 ♥

Pelamin Nikah.. mmg sinonim pada hari Pernikahan. *habis tu x kan pada Hari Kebangsaan plakkan ? haha* oke oke. ni pasal pelamin nikah. actually no idea at all. theme pun masih lagi karut marut. no spesific theme. hurmmmm.. isk isk isk. sekali tgk ini mahu itu sekali tgk itu mahu ini. dah jadi kelam kabut. bak kata orang seperti Diwali Day penuh warna-warni. color of Malaysia. eceeceeee.. poyos tul cik Sara ni.

jom la tgk idea yang melantun-lantun dalam otak pink aku ni. terjemahlah ikot mana pun hasilnya nantikan je lah on my day oke. XOXO~!

 Pelamin Pertunangan Elyana
Inspirasi Gothic Chic by Zery Zamry
Dilaksanakan oleh Lynda Rahim

Ulasan : what a gothic dais. simple and superb. love the colors combination. Red-Black. a red roses and the black feather. dan juga untaian kristal di tepi pelamin. saya suke ini. sgt suke. tapi...
ini bukan pilihan saya T_T

Rekaan: Jentayu Gallery dari Singapura

Ulasan: mungkin memenuhi impian pelamin pernikahan saya. with rich royal color Red-Gold. cuma tiada kerusa di gantikan dengan tempat duduk nikah. simple yet elegant. so Arabian Morrocco.

Rekaan: Jentayu Gallery dari Singapura

Ulasan: sangat sangat sangat memenuhi citarasa selera dan delicious. macam la boleh rasakan. haha. backdrop yang simple yang menunjukkan keROYALan keRAJAan yang menitah. kene dengan thema Raja Sehari. kombinasi warna yang menarik Red-Gold-White. jatuh cinta. owh...my...!!!

 Rekaan: Jentayu Gallery dari Singapura

Ulasan: yang ketiga kali dari Jentayu Gallery. mmg saya suka la. haha. warna Purple-Gold. mmg warna yang kayapenoh keROYALan dan keRAJAan. rasanya umah x muat dengan design sebegini. bagaikan berada di dalam singgahsana yang khas untuk sang puteri menanti untuk di ijabkabulkan. owh sempurna dgn impian perkahwinan aku. tapi.... mana muat design yg mcm ni. haddoi!

 Rekaan: Reka Teemor

Ulasan: Arabian Morrocco is the theme for this design. warna yang selembut pastel. gabungan yang menarik. sejok nan di hati. di tambah dengan tempat duduk nikah. sang puteri menanti dgn penuh setia akan sang putera menerima nikahnya. pakai hijab ala-ala tutup muka nampak mata sajo. haha.


Ulasan: gaya yang ringkas. penoh dgn bantal. hiasan dinding yang menarik. simple dan mudah. mgkn jua murah. seb bajet. hurmmm... bagus ni utk org cheapscake mcm aku. boleh DIY jep. hehe. suka dgn gaya yang simple dan masih menarik perhatian dengan bantal penoh keliling puteri. bagaikan pagar keselamatan. 

dari tadi aku dok cakap pasal Tempat Duduk Nikah.
ini yang aku maksudkan
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
sweetkan tempat duduk nikah ni. x de lah tinggi sgt. sesuai utk sang puteri duduk di atasnya. tgk sajalah modelnye. oke kan dok bersimpuh di tgh-tgh tempat duduk nikah tu. owh semua boleh nmpk akan kejelitaan aku nanti. hahaha. verangan lagi. bolehkah punya ini nnt ?

ini semua hasil pencarian dan perkongsian yang ada pada b2b. thanx all for sharing. especially tempat duduk nikah, cilok dari kak Zaila. dia ada buat entry pasal tempat duduk nikah ni, terus terpaut. yang lain-lain sedaya upaya aku mengooggly dan mensearching. namun ini sahaja yang terpaut dan lekat di hati. owh apakah. apa lagi mahu aku ? isk isk isk isk..

"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, sesungguhnya telah Kau tetapkan jodohku, rezekiku, dan ajalku. Ku bermohon dari-Mu ya Allah, temukanlah jodohku dengan Helmizan b. Mohd Amin dan Kau permudahkan segala urusan perkahwinan kami. Jadikanlah perkahwinan kami sebagai ibadah kepada-Mu dan cinta di antara kami adalah kerana Mu ya Allah. Amin."

No comments:

Post a Comment

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar