BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

DRAMA : Nora Elena & Ahmad Seth Tan


al kisah aku mmg selalu terkebelakang. orang lain dah lama meroyan dengan citer di Slot Akasia TV3 ni iait Nora Elena yang di adaptasi dari sebuah novel Kasih Yang Suci. aku baru nak meroyan sensorang. haha.

oke padan lah semuanye macam meroyan gile dengan Seth. tahu la Aaron Aziz yg berlakon tp penghayatan watak tu aduiyai aku pn turur sama meroyan. gagagagagagaa~! otak aku skng ni asyik sgt dgn watak Seth Tan tu. hailaaaa... fengsan !@#$%^&*(

Nora Elena yg di bawa oleh Siti Saleha juga menyentuh hati aku. dh la beliau itu comel. cara ckp pn ada style. wlupun dgr cam pelat2 sket tp kiut sweet dan comel dan adorable. owh bertuah badan oke. errr.. hahaha. cara dia marah pn nampak comel. sb tu Seth ckp "abg suka tgk Nora marah. sb Nora nampak cantek bila marah" hahaha. mmg pn kiut je. marah-marah manja.

sanggup aku donlod drama Nora Elena ni. haih la verangan. tersentap sentap hati aku. tgk bnyk kali pn rasa sweet jep. hmm.. padan laa.. betol la tu smpi ada blogger tuju surat x puas hati dgn TV3. haha. surat yg buat aku gelak bila baca. mana link dia ntah. nnt jumpa aku tempek kat sini k.

UPDATE~!!!! aku jumpa ni kat gua.com.my

Nowa,
Kakitangan Kajaan,
Putrajaya

TV3
Sri Pentas,
No 3, Persiaran Bandar Utama
Bandar Utama, 47800 Petaling Jaya

Tuan,
Per : Bantahan Terhadap Penyiaran Drama Bersiri Nora Elena

Adalah dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas dan drama bersiri Nora Elena adalah berkaitan.

2. Dimaklumkan, bahawa saya, Nowa dengan ini membantah penyiaran drama bersiri Nora Elena yang disiarkan setiap hari, jam 7 petang di saluran tuan. Antara sebab sebab pembantahan saya adalah seperti berikut.

i) Membuatkan jiwa isteri isteri terganggu.
Mana ada suami gitu sabo dalam dunia ini? Logik tak bila Nora tanya Seth, asal Seth tak penah dengan apa saja perbuatan Nora? Seth jawab, sebab Seth terlalu sayangkan Nora. Jadi kesimpulan, isteri-isteri mula curiga dengan suami mereka yang sepanjang masa marah marah. Ni laki aku sayang ke tak ni?

ii) Jiwa jiwa suami juga turut terganggu.
Ini kerana, apa bila tiba scene scene romantik dan tidak dapat diterima akal, seperti Nora terpeleot, Seth siap dukung bawak g sofa, tingkat bawah..(gila gagah..aritu aku nak branak, laki aku gendeng henbek aku, beg kain aku, pastu tunggu aku kat grill depan umah, aku la terkedek-kedek jalan sendiri..pastu pegang lengan aku je tau..bila suh dukung macam biasa drama atau filem buat, laki ckp, "ah gile mung, patoh pinggang!" Pastu sampai sepital, lari lari amik wilca..kalu dukung macam drama melayu kan bagus??)

Oh pasal part romantik tu, biasanya isteri akan menjeling kepada suami, disertai dengan kata kata sinis, "dedi mung ni masa dulu geletak nok ke mami, masa mami begetoh je belanar beli bunga, minyok wangi, cekelat bagai..leni doh dapat mami doh haghammmmmm!!! asal besday ke anniversary ke, pakai tektik, hadiah ai pada yu adalah sebuah cinta yang murni dan ikhlas"....itu je?? harharharharam!!

Paling koman, selepas jelingan tajam, cubitan kental di lemak perut pasti akan singgah di bahagian perut suami.

Jadi, sebagai lelaki melayu, suami, mereka juga merasa hangat dengan penyiaran drama bersiri ini.

Kebiasaan jugak, malam malam yang sepatutnya diisi dengan aktiviti sukan berair akan berlalu begitu saja, pabila sang isteri makan hati, lelaki melayu dalam drama lagi romantik dari laki sendiri. Saje saje wat merajuk, ingatkan si laki pujuk cam si Seth pujuk Nora, tapi tak tau laki sendiri penat, dah, amik kau, sampai ke pagi tak dapat apa apa..laki tak pujuk satu hal, laki horny dibuat bini gitu pun satu hal..Sian Johnny!

iii) Memberi harapan pelesu kepada gadis gadis yang belum menikah.
Apabila pengaruh Seth Tan mula menular, maka ramai gadis gadis mencari pasangan hidup yang romantik nak mampus macam Seth Tan. Selepas menonton siri itu juga, kajian secara rambang mendapati kebanyakan dahi gadis gadis lebam. Ini adalah berikutan dengan tabiat sebelum tido mereka yang gemar meletakkan belakang tapak tangan ke dahi sebelum tido sambil berangankan lelaki seromantik Seth Tan, walau sebenarnya, Non Ada lelaki MELAYU seromantik itu. Yang romantik cumalah, lelaki Bangladesh, lelaki Lombok, dan Shahrukh Khan sahaja.

iv) Pasangan-pasangan bercinta kerap bergaduh.
Sang aweks memaksa jejaka untuk kerap membelikan bunga. Sedangkan boipren tu keja Kerani je kat Kementerian Kewangan. Gaji pun RM1500 jek. Kau gile sekuntum bunga brape hengget?? Kalu nak 3 kuntum sebulan, takpe jugak. Ni nak 21 roses everiday??

Kau gile, ko nak mamoh kelopak bunga ke? Kau ingat kau cantik macam Nora Elena nak demand-demand? cess

v) Tak logik punya citer..
Brape lama kawen baru bole 'bersama'?? Ada ke lelaki sesabar Seth tu.. Ok, takde ke tunjuk scene Seth 'tumbuk sambal'?? eh, kalu betol ada lelaki tak penah sentuh isteri, kira mesti dia 'tumbuk sambal' kan? hahahha...takut awak sakit belakang konon..padahal ajak tido skali..mood cameron suda mari..eh, tetiba teringat Jay....kahkahkahakha

vi ) kari hangus, nasik hangit.
Duk sibuk berkejar dari dapur ke hall, pastu ke dapur semula, pastu part ehem ehem, part ada pelangi, dah teralit, tengok sambil berangan, jeling laki, dah lupa kari kat dapur..hangit gitu je..

vii) Mengganggu tumbesaran anak kecil.
Pabila seorang isteri, terpengaruh dengan apa yang dilihat di kaca telebisi, nak perli secara derek kepada laki sendiri takut kena penampo, jadi, anak kecil dijadikan medium untuk menyampaikan isi hati

"tengok tu Alya, dulu dedi mung semart gitu ah, nok g dating siap bukak pintu bagai sume? leni? mami terkedek kedek bawok barang dia hon siap siap doh"

"owoh Alya ork? napok ngat nipu..mana ada orang kawen doh romantik gitu ork??"

Kesian la budak kecit tu terkebil kebil tak tau ape mak dia bebelkan.

3. Sekian dimajukan untuk pertimbangan dan kelulusan pihak tuan. Dan semoga dengan ini, tiada lagi kekeliruan dan kecelaruan minda penonton penonton lagi. Mana ada lelaki romantik gitu dalam dunia..kalu ada pun sebelum kawen, lepas kawen, bagi setahun, atau dah dapat anak sorang, jadi kayu la semuanya..Jadi, dimohon pihak tuan agar tidak mempermainkan perasaan kami, dan memberi harapan pelesu kepada gadis gadis diluar sana.

Sekian,

"BERPIJAK DIDUNIA NYATA ADALAH TUNGGAK KEHIDUPAN BAHAGIA"

( NOWA)
Pengerusi,
Kelab Ibu-Ibu Menyusu Badan 
Putrajaya

inilah surat yang aku maksudkan tu. yg menulis surat ni ialah Cik Geli Geli yang tulih surat ni utk suke suke jep. jangan di ambil seyes lak eh. tp betul gak apa yg di katakan oleh Cik Geli Geli. mana ada lelaki yg seromantika itu. [ada jugak aku paksa tunang aku bertukar jadi Seth Tan nnt] tp seyes weh kusut pale otak aku bila terbayangkan Seth Tan tu. kusut sebab kacak sgt sey Aaron Aziz. Beliau sgt HOT kacak tampan dan seangkatan dengannya. T_______T

romantik dan penuh kasih sayang watak Seth Tan tu. sanggup buat apa saja utk kekasih hati tersayang. oke melting again and again and again bila di bayangkan. huhu. hidup dalam angan angan je aku ni. hurmm.. oke la x de dh aku nk komen komen. nnt aku komen lelebih kang muntah plak korang yang baca. jumpa lagi la. daa~!

Nora Elena ♥ Ahmad Seth Tan
p dot s: otak tegang pk pasal persiapan perkahwinan. Ya Allah permudahkanlah urusan persiapan perkahwinan aku bersama Helmizan. amin.

7 comments:

  1. hahaha btol2 kebelakang dah kau ni. kuat lg aura seth tan tu ehh..

    ReplyDelete
  2. nora sayam... surat tu sara dh baca sebelum2 ni... masa tu x layan pn Nora Elena ni... baru2 ni je gigih jugak tgk.. hahahaha

    miran.. betol betol.. mmg aku kebelakang... gagagaga ntah apa la yg menarik aku utk mendonlod Nora Elena.. gigih oke tido jam 6 pagi tguu donlod sambil menonton.. hahahah

    ReplyDelete
  3. surat tue dh lame tp mmg best hehe..klaka ok

    ReplyDelete
  4. sangat kelaka.. nk tempek surat balasan plak nnt.. hahaha.. gigih gugel.. sb pernah baca tp x simpan link.. hahaha..

    ReplyDelete
  5. ohhh penggila seth rupenye, ieda penah jumpa Aaron face to face mmg encem habis...

    ReplyDelete
  6. xde la gile mana pn.. baru ni je gila.. org lain dh lama meroyan, sara baru nk meroyan.. hhahahah :p

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar