BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ #19 BIG DAY : Camera NEX-5NK/B ♥

Things that I wish to have it someday.

aku bukanlah seorang photographer atau meminati dunia photography atau seorang yg berseni.
tapi aku seorang yang "camera freaks".
mksdnya aku gewdix di depan camera. haha.

sgt sgt menginginkan sebuah camera milik persendirian yg benar benar CAMERA.
mksdnya bukan lah camera hp cap ayam je yg aku guna utk bergambar. haha.
dah lama aku simpan hajat untuk memilikinya suatu hari nanti.

aku bukanlah mahu camera gah yg dinamakan DSLR.
atau camera yang besar dabak yang zaman skng ni budak budak dok gantung kat leher.
*dulu gantung nokia 3310 kat leher. hikhikhik*
tapi cukoplah sekadar camera yg mampu memberi gambar yang menarik.

Ciri-ciri yang aku rasa best untuk ada pada sebuah camera yang aku tingin sangat sangat:

ULTRA-COMPACT
kecik. nipis. ringan. mudah di bawa ke mana sahaja. malah muat dalam tas tangan aku. ecehwah.

DSLR Quality
mempunyai sifat bagaikan DSLR. dh lah kecik pastu gambar bagaikan menggunakan camera DSLR yang besar dan berat itu. hikhikhik~!!! sgt suka.

Photo Creativity Interface
ada bahagian editing yang memudahkan kerja kerja aku yg suka dok godek godek edit gambar. kira cam snap je dh already edit so xde la aku buang karan nk ngedit lagi kan. owh sgt creative la haku. hoho~!!!

Full-HD Movies
wah ini sgt best. nnt boleh la jadik anak murid CST. belajar amik video guna camera. lagi la pulak camera genit camni. semua angle leh amik. segenap ceruk leh masuk. eceh. lagi la aku suka suka.

Picture Effects








ini jangan aku sorang je suka. semua pn pasti suka. boleh lagi guna effect effect. x yah dah nk buka photoScape utk cari effect effect dramatic pada gambar. hah dlm camera dh tersedia ado.

3D Sweep Panorama






hah! boleh lagi buat 3D sweep panorama. ini canggih sekali. oke ni cam aku terkagum gak la. tatau nk bebel apa pasal ciri yg ini.

mesti korang rasa menyampah meluat dgn aku kan ? x beragak nk camera cecanggih begini. haiyoi.


perkenalkan NEX Camera (E-mount) - NEX-5N

mmg x beragak la kan nk camera canggih ni. haha. tp mmg aku sgt sgt sgt (1000x) suka dgn camera ni. hope incik tunang baca la blog aku. dan mana lah tahu kan dia nk jadikan ini sbg hadiah hantaran aku. weehooo~!!! sookaa aku noks dpt camera ni. kalau dapat la. x dapat melopong la. haha. oke la jumpa lagi nnt k. doakan moga moga tunang Helmizan b. Mohd Amin di murahkan rezeki dan dpt bagi aku camera NEX Camera (E-mount) - NEX-5N sebagai hadiah hantaran perkahwinan kami. amin.

"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, sesungguhnya telah Kau tetapkan jodohku, rezekiku, dan ajalku. Ku bermohon dari-Mu ya Allah, temukanlah jodohku dengan Helmizan b. Mohd Amin dan Kau permudahkan segala urusan perkahwinan kami. Jadikanlah perkahwinan kami sebagai ibadah kepada-Mu dan cinta di antara kami adalah kerana Mu ya Allah. Amin."

2 comments:

  1. kekeke..meh kite nk call tunang awak.kite paksa die beli kan ok :))

    ReplyDelete
  2. liya: hehe. nnt terkejut lak dia. haha. dh bgtau dia dh pasal ni. wee~!!!

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar