BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ DRAMA : Tentang Dhia ♥

as'salam kawan kawan. ni nk citer pasal citer yg depa dok hangat perkata la. sejak semalam (29 Dec 2011, Khamis). Episod akhir drama Slot Akasia (TV3) Tentang Dhia. kecoh satu malaya. owh mgkn jg satu dunia. kehkehkehkeh~!!! 

smlm tiada kesempatan utk aku menonton di tv. oleh itu aku tonton di TONTON.com dengan jaya utk beberapa episod yang terlepas jga aku dh recover. tgk sensorang lg feeling kot. emosi berlebihan dapat di keluarkan. haha. *menceceh lak aku kan*

this is just my 2 cents. pendapat aku. pandangan aku ya. jangan ada pula kata kata pujangga di belakang aku nnt. toksah la nk dok report mana mana ya. jangan ada yang nak sesentap plak. eh apa aku lalut lg ni. haha. baiklah. ramai yang mcm tasuke dgn ending drama ni. mengikut timeline di tweeter dan status FB la. haha. aku baca jep x tgk pn lg episod akhir (waktu itu la). bila dh tgk ni ada la beberapa pandangan bagi aku ending citer ni bagus.
  1. Zikir dan Dhia meninggal bersama. mksdnya CINTA Sehidup Semati. bukan sorang hidup sorang mati ya. ini menunjukkan cinta sejati sbg pasangan lah. yang nyata cinta hakiki adalah pada Allah taala.
  2. ujian dalam hubungan suami isteri dan rumahtangga mereka. kepercayaan itu penting ya. (walaupun aku belom kahwin tp rasa mcm dpt rasakan kepedihan yg di alami Dhia). Dhia setia menanti suaminya. cekal menghadapi segala tohmahan dan fitnah. wlupun ianya drama atau satu babak lakonan semata, tapi aku percaya ada insan seperti Dhia di luar sana.
  3. walaupun kita x nampak pembalasan pada Ku Salmi tp aku dapat rasakan kesakitan yang dia alami. kehilangan satu-satunya anak lelaki yang di kasihi. walaupun di dunia tidak mendapat pembalasan di akhirat Allah sudah menjanjikan pembalasan pada perbuatan syirik.
bagi aku kalau happy ending pn aku rasa mcm it's like typical malay drama. mesti nk happy ending. live happily ever after. apa salahnya kalau kita menonton drama ini dan amik sebagai iktibar, pengajaran dan teladan. apa yg di tulis oleh penulis skrip pasti ada perkara yang nk di sampaikan, kan ? walaupun sad ending tp jalan penceritaannya bagus. bnyk perkara positif yang kita boleh ambil dari drama ni. cuba fikir di luar kotak. mesti kita akan rasa owh this is the best ending we have watch. oke !

"Hanya kematian saja boleh pisahkan kita. SILAP ! kerana keduanya menghadap Allah, jadi bukan kematian boleh pisahkan, malah bahagia di Akhirat :)" - tweet dr Adi Putra

oke tu jep komen ku. tiada lagi. hehe. jangan marah ya. selamat berhujung minggu utk mggu terakhir di tahun 2011. sayang korang ketat ketat. XOXO~!!!

2 comments:

  1. ending sedih. i cry. kena gelak dgn hubby. hahahaha

    ReplyDelete
  2. sedih kan ? sara tgk sensorang. so incik berbulu Herry je gelak. haha :p

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar