BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ #01 Topik Hangat : Darah Manis ♥


hari ni story pasal topik yang mcm hangat la jugak. sering jua di bualkan dan di ingatkan kepada mereka yang berdarah manis. orang kata... ini orang kata eh bukan aku yg kata. haha. orang yang dah bertunang atau tunangan orang, mereka ini adalah golongan darah manis. katanya lah. aku pun x brp pasti. sb lepas bertunang aku x de pulak toreh tgn aku nk rasa darah tu manis ke x. oke itu lawak bangang di pagi Jumaat ini. [tersgt mengantok ini. huhu]

al-kisahnya semalam aku beronggeng mak limah dengan ex-schoolmate aku. buat training vocal sempena majlis aku nnt. so dah kene berlatih dari skrg la. oke itu x de dalam senarai program di hari kebesaran ku ya. hanya sekadar menlontar vokal. oke stop berniang rapek. kang korang pening lak.

iklan seketika............

oke smlm g karoke and lelepak kan diri smpi jam pagi gak la baru balik. tu yang mantok ni. topik perbualan secara x sengaja berkisarkan hal-hal relationship and darah manis ni la salah satunya. kebanyakkan yang hadir [dah mcm persidangan apa lak kn ?] mereka ini adalah yang dah bertunang atau tunangan orang. termasuk aku la. hahhaa. x leh dah nk wat stok geli geli. kahkahkahkah~!

ada sorang kawan ni. dia buka topik begini ya.....

" apa pendapat korang jika ada lelaki atau perempuan yang berkongsi masalah dengan kaum berlawanan jantina dari mereka ? [paham x nih ? paham kan ajo] maksudnya di sini. contohnya ya lelaki itu dah bertunang dan perempuan itu suda punya kekasih hati. tetapi saling sharing is caring berkenaan masalah atau apa saja sehingga berasa selesa berkawan dan saling suka sama suka. apa pendapat korang ? apakah itu mainan perasaan atau benar mereka telah jatuh cinta satu sama lain ? "

for me, ia mungkin ujian dan dugaan dari Allah taala kepada yang dah bertunang tu. katanya darah manis. pasti banyak dugaan. kan ? tol x ? but it happened. they feel like saling melengkapi. hurmmm.. apa kata korang ?

dan...

mgkn juga itu adalah pilihan yang sebenarnya. mgkn itu adalah jodoh sebenarnya tapi kenapa mereka yang dah bertunang... bertunang ? sdgkan keputusan utk bertunang adalah keputusan sebulat suara kan ? tp kenapa ada perasaan sebegitu ? hmmmm.. ssh nk di perkatakan kan ? masing-masing. hati masing-masing.

dubdabdubdab... debaran hati...


Situasinya bila kita ada bf/gf tetapi tatkala ada masalah atau dilemma, perkara tersebut selalu diadu kepada kawan yg berlainan jantina.  Mulanya niat hanya sekadar untuk meluahkan dan berkongsi masalah. Namun, lama kelamaan macam ade kuch kuch hota hai pula dalam hati. Rasa selesa…comfortable….best dan yg sewaktu dengannya. Peranan bf/gf telah diambil alih oleh kawan yg berlainan jantina ini. Pernah tak anda mengalami situasi tersebut? Ramai yg menafikan pada awalnya. Tapi, tepuk dada Tanya selera. Hati susah nak ditipu. Bohong kalau xde sekelumit perasaan istimewa terhadap insan bergelar “kawan berlainan jantina”. Bermula daripada a shoulder to cry on…sekarang dah jadi a chest to lean on. Haha. Macam mana tu? Adakah itu perasaan yang hakiki atau Cuma mainan perasaan. Bak kate bujang lapok, “Cobaaaaaaaan!.

Personally, aku tak rasa lelaki dan perempuan boleh berkawan rapat…I mean only friends. Bila dah mcm ni akan timbullah kes putus tunang, break off dan sebagainya.


Aku rasa dalam hal ni.. ada sebab dorang tanak citer kt gf or bf masing2. satunya takot passangan mereka salah faham...ye ler..nnt gaduh pula. untuk elak mende ni, mengadu lah kt kawan. tapi masalah zaman skrg, tak ramai rakan sejantina sanggup melapangkan masa mendengar masalah kite. yg sudi hanyalah insan2 yg bergelar "kawan berlainan jantina".

topik di pagi Jumaat yang bermain di benak pikiran ku sejak semalam. owh apakah ... ? aku sendiri speechless. oke la. ada info kita share lg k. XOXO~!


p dot s: TQ manyak manyak manyak pada akaq Nina... editor ::bila aku conteng-conteng:: pendapatnya yang sangat bernas dan.... aku suka la ko dengan dia. tuuuuuttttt~!!!!

With LOVE,

2 comments:

  1. Hampes sara.. :P

    nota kaki: leh buat tajuk thesis tak mende ni? hehe

    ReplyDelete
  2. boleh je noks.... tajok thesis utk program bakal Dr. Cinta.... kahkahkah~! tgu kau nye review laks... x sabo den nk baco... :p

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar