BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ #18 BIG DAY : Wedding Shoes Part. 3 ♥

hye sayam sayam ku sekalian. my lovelies BBF, my soulsisters BBP, my readers, my followers, my silent readers and not forget my stalkers. haha. oke itu sebenarnya nak cover topik hari ni. perihal kasut je dh makan smpi part3. x teragak kan ? huhu. kali ni mmg ceritera meroyan sket. pasal kasut x habes2 aku dok meroyan kan ? apa jadah sebenarnya ? aku pntatau la apa jadah sbnrnya. pasrah dan redha je lah.

utk story mory part one pasal wedding shoes aku ni [♥ #10 BIG DAY : Wedding Shoes ♥] haa kisah entry tu berkenaan BIG NO TO WEDDING SHOES by incik tunang. ko gila x de kasut kahwin. wah kasut pn kahwin. haha. tidak la gila klu x de kasutkan. tp x kan aku nak sarung kasut sukan atau kasut skolah kn. harus la ada la jugak 1 dari x de lgsg kasut yg meriah alam yg x pernah di pandang dek org kan. idak le aku terkilan terkempunan nk sarung kasut relip relap di hari berbahagia aku. sila lah klik link kat atas tu kalau nk tauhu lebih lanjut ceritera tu.

utk yang part two lak, [♥ #12 BIG DAY : Wedding Shoes Part. 2 ♥] plak berceritera pasal KEIZINAN YG DI BERI UTK MEMILIKI KASUT KAHWIN oleh incik tunang. masa ni mmg aku dok la senyum simpul sb dh dpt gween light dari incik tunang utk ada kasut sanding. sapa x rasa nk lompat bintang klu dh ada kasut yg berkenan utk majlis sandingnya dan di beri keizinan pula oleh bakal suami. huih aku mau x lompat bintang lompat katak pn ado. haha. pnya la sexcited kan nk ada kasut sanding. hah klik la link tu. then rajin rajin la baca ya. heehaa~!!!

yang kali ni pnya ceritera lak kisah KASUT KAHWIN KU HANCUS. waaahhhhh sgt bikin aku mahu bertukar jadi hulk hogen je nih. dah la mendelaykan tarikh penghantaran, ada plak penambahan rega, sekali tgk kasut mcm budak tadika buat projek Kasut Idaman ku. main gam gam and tampal tampal je. wah bikin gwa hangin satu badan. pssstttt... korang nk tgk ke hasil kasut tu ? kisahnya aku rasa tersgt sedih bila tgk gmbr yg di MMS kan oleh beliau kepada aku. huhu. jom la baca kisah aku tu.

NOTE: tiada kene mengena yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia. H bukan nama sebenar. perbicaraan ini adalah secara chat dan di gubah mengikut kesesuaian pemahaman.

Cik Sara : "H**** x sama pn as per my request. kasut tu i tgk mcm full covered jep (patutnya transparent lace) means x de pn part yg jarang tu. ribbon tu besarnya. ya Allah disasternya kasut I. jauh dari sangkaan. it's totally different H****. it's not like what i want. i hope u can do something. mcm tu ke kasut nk pakai wedding ? H**** u org yg pakar dalam bidang ni so u need to do something."

H**** : "tu yang i nak touchup balik ribbon tu. i nak tukar ribbon tu and kecikkan. dont worry. i akan touch up balik ribbon tu. i betul betul x expect kasut akan jadi mcm ni. i akan contact shoemaker i n fix balik benda ni sarah. i akan makesure lace tu transparent"


Cik Sara : "i x nak kasut mcm tu. oke. i gv u a time till 29 Oktober (still bagi masa tu. baik hatikan Cik Sara ni). klu x dpt fix balik the prob. i want my money back!!! pls la H***** i trust u to do something special on big day. turn up dia mcm ni ke ? u delay masa, i can accept coz i understand u're busy with ur job ur event or whtever it is. tp kasut mcm ni u nk kasi i pakai. it's a BIG NO!!!!!"

oke mmg mengamuk sakan aku waktu itu. tp still boleh control lagi la. siap bg masa lagi. dh la lewat dua bulan. lagi nk bg masa kan. bukan apa aku pn x nak lah push sb takot jadi lagi teruk. tp as customer aku dh bg bnyk consideration. melampau la kan smpi disaster mcm tu. mmg out of my expectation. sgt sgt sgt sgt TERsgt jauh dia pnya pembuatan tu. aduiyai. sgt geram oke. mmg aku x leh nk tolak ansur lagi lah. dua hari slps kejadian ini, dia call aku bgtau pasal kasut. dia ckp shoemaker dia x nk bertggjwb. dia bg aku 2 options. 
  • Option 1: pulangkan duit aku
  • Option 2: dia tukar ribbon tu. 
dia kata dia dh jumpa ribbon yg sesuai utk kasut aku tu. terus aku ckp aku nk option 1. pulangkan balik duit aku. aku tidak akan pakai kasut sebegitu di majlis aku. owh kejam kah aku ? huhu. Alhamdulillah aku dpt balik duit aku tp aku masih x berani nk bgtau tunang aku. tp aku ttp rasa kesal sb kasut idaman aku x de. dan juga kasihan sama beliau. owh Tuhan apakah benar tindakan aku itu ?

perihal beliau ini, bukan setakat dua tiga org yg bg bad review pasal dia tp ramai. oleh itu aku berdoa agar tidak lah terjadi pada aku. sb aku kasut dorang baju. tapi nk terjadi jugak nk buat mcm mana. ya aku tahu ini semua takdir dari Allah. ketentuan dari Allah. tp beliau kan mencari rezeki, kenapa perlu menjahanamkan impian org. yalah mgkn beliau baru dalam arena ini. tp tidak lah bagus kalau setiap yg terjadi itu tidak di jadikan iktibar. i did adviced him not to do the same things to others. kesian kat bakal bakal perantin yang mengidamkan sesuatu yg istimewa di hari kebahagiaannya. 

customer (most of them is B2B) percaya dgn vendor. put 100% over kepercayaan mereka kepada vendor agar dpt merealisasikan impian perkahwinan. tp masih ada lagi vendor yg x reti nk bersyukur. self-centered. pilih bulu. membezakan kasta dan level. amik perkara endah x endah. buat keje lambat. tamak. sweet talker. janji tinggal janji. owh my.. pls la. kamu orang mencari rezeki. B2B adalah customer kamu orang tapi kenapa kamu orang sendiri menutup periuk nasi kamu orang sendiri ? Allah dh bagi bakat dan kreativiti kepada kamu, tp kamu tidak tahu bersyukur. sayangnya kalau kamu bersikap begitu. biarlah kamu di atas sekalipun x perlu lah kamu nk mendongak ke langit tanpa sedar yang kamu itu berpijak di bumi nyata.

tgk kan dah membebel panjang. sorang pnya hal semua lak kene. bukan lah aku nk ngomel ke apa ke. tp kasihan lah pada kami kami B2B ni yang bnyk melabur utk hari yg seumur hidup sekali je berlaku. (insyaAllah jodoh kekal sampai syurga) berperikemanusiaan lah sikit. jangan lah nk tekan tekan. lepas tu menunding jari kepada mereka yg x bersalah. dont put ur blame on others. apa salahnya bertolak ansur. rugi skrg x bermakna selamanya kamu rugi. rezeki Allah taala yg beri. percaya la pada rezeki masing2. kalau x dapat buat jangan janjikan yang bukan bukan. adoi. dah membebel lak aku kan. kesal betul dgn mereka yang tidak tahu di untung.

ada banyak yg aku nk bebelkan pasal vendor. tp title pasal kasut. so benti je lah takat ni. stress lak aku pk pasal vendor vendor ni. nnt la kalau aku rasa nak sambung bebel aku letak title khas. PESANAN BUAT VENDOR. haa gitu boleh ? dah laa.. jumpa lagi. daa~!! T________T tetiba mood terbang laks. huhu.

"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, sesungguhnya telah Kau tetapkan jodohku, rezekiku, dan ajalku. Ku bermohon dari-Mu ya Allah, temukanlah jodohku dengan Helmizan b. Mohd Amin dan Kau permudahkan segala urusan perkahwinan kami. Jadikanlah perkahwinan kami sebagai ibadah kepada-Mu dan cinta di antara kami adalah kerana Mu ya Allah. Amin."

5 comments:

  1. sabar ye sara...
    ain xpernah lg alami situasi gni..tp ley bygkan camne sara rasa...sabar k..(^_^)

    ReplyDelete
  2. u, bykkn bersabar ye..
    sgt kesian kat u..
    i doakan yg terbaek tuk u dear..
    tp grm jgk nie ble dpt vendor yg cm gitu!!! ishhh..

    http://dodotshyg.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. luckily u get your money back dear.. kalu x lg skt ati.. it's true mmg kita b2b ltk 100% hope pd vendor utk realisasikan impian kita.. so diaorg kena la wat bebetul.. plus kita byr kot.. i pn tgh pikir nk tempah kasut or beli je yg dh siap kat memana..

    ReplyDelete
  4. hehe..sokong..kadang2 ade vendor yg sambil lewa je kan..

    kira ok la tu sara bg dia masa lg utk edit2..hee..

    harap dia akan buat yg terbaik macam yg sara idam2kan..hee..

    ReplyDelete
  5. ain: sentiasa bersabar ain. itulah kekuatan nurani. huhu. T_____T

    dodot: sara pn doakan yg terbaik utk dodot. moga tidak la terjadi pada dodot.

    lieza: sgt bersyukur sb dia return back my money. klu x mmg i will do something la. huhu.

    kina: ssh vendor skng ni. x phm knp mereka jadi begitu. sgt tamakkah mereka ? huhu. thanx kina for ur support.

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar