BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ Ceritera CINTA #07 : Tips Berguna Selepas Kahwin ♥


As'salam para readers, b2b, bloggers and friends. hari ni x de bebelan sangat. haha. cuma nk share some tips. tips ni aku dapat dari channel OASIS Dari Mata ke Hati bersama Prof. Dr. Muhaya. aku suka menonton rancangan ini. tahu kenapa ? banyak perkara-perkara yang best utk di kongsikan. dan cara penyampaian beliau yang sgt soft membuatkan hati aku jatuh cinta kat dia. haaa pikiaq lain la tu. jatuh cinta sb dapat merasai kasih sayang seorang ibu. bukan la aku x de ibu tp cara beliau menyampaikan sesuatu perkara mmg sampai ke hati. itu sb nama rancangan beliau Dari Mata ke Hati. hehe.

dalam rancangan yang aku tonton hari ini. beliau berkongsi tips selepas perkahwinan. senang citer tips-tips untuk mengekalkan kebahagian rumah tangga. yang dapat aku share di sini adalah seperti berikut:

DO's
  1. Jaga pandangan mata dan penglihatan pasangan
    : maksudnya.. kita harus sentiasa berpenampilan menarik. sentiasa berpakaian kemas. senang kata sentiasa menjaga ketrampilan diri setiap saat dan ketika. haha. dan juga kemas umah. kasi rapi. jaga kebersihan. jgn badan je cantik berpenampilan menarik tapi umah hancus. wuuu~!
    "boleh kah anda ? sonang yo tu. sediakan baju yang manyak. hantaran boleh minta kot. hehe."
  2. Jaga hidung pasangan
    : maksudnya.. kita harus sentiasa WANGI. di dapo perfume lain. di dalam kereta perfume lain. di bilik perfume lain. senang kata sentiasa WANGI kan diri. x kira di mana anda berada. dan wangian itu akan menaikkan lagi kemesraan anda dan pasangan.
    "lepas korang masak2 tu pegi le mandi pastu pakai pepium mangi mangi. mesti nnt lagi selera hubs korang. hehe jangan pulak korang tuang minyak wangi lam masakan korang semata mahu wangi. wee~!."
  3. Jaga pendegaran telinga pasangan
    : maksudnya.. sentiasa mengeluarkan kata kata yang manis dan menyenangkan. puji pujian dan kata kata penghargaan kepada pasangan kita. jangan sekali kali kufur nikmat.
    "kot ya korang tgh hangin ke tension ke stress ke jangan la plak korang hamburkan kata kata kesat kat pasangan. tak bagus tu. elakkan. cuba muhasabah diri."

Itu yang DO's. DONT's aku lupa suda. haha. nnt la kot aku ingat balik nnt aku post balik k. keskeskes. cpt sgt lupanya. makan semut banyak sgt. heehee. oke la tu je utk hari ni. daa~!

2 comments:

  1. i pun suka tgk ceramah dari prof muhaya ni.dah la loving gila dia dgn husband dia :)

    ReplyDelete
  2. it's so lovely couple. sgt jeles. sweet sgt oke. dorg punya story pencintaan sgt mencuit ati.. owh my... hehe.

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar