BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ 10th Ramadhan : Ceritera Cinta Sejati ♥

MHI TV3, 10 OGOS 2011, RABU

al-kisah Ceritera Cinta Sejati yang pernah aku temui dalam seumur hidup ku. terasa berada dekat dengan keluarga kak Moon tuan empunya blog Moon Punyer Blog yang banyak bercerita  kisah suka duka adik iparnya iaitu Noormawati Mohd Rasif yang menghidap barah otak. 

sebahagian hidup kak Moon bersama telah di cerita di dalam blognya. setiap kali aku menjengah ke blog kak Moon pasti air mata tidak henti merembes. ketabahan seorang suami yang tulus mencintai isterinya walaupun isterinya tidak berdaya apa. kasih seorang suami yang benar-benar menyentuh perasaan aku. video di atas merupakan kisah ceritera berkenaan Noorma dan Talib. merembes lagi air mata aku. owh Tuhan. tabahkan hati mereka.

sesuatu perkara yang aku pelajari dari kisah Noorma dan Talib adalah ketulusan kasih sayang dan cinta suami isteri. juga ketabahan dan kekuatan keluarga yang sentiasa di sisi. penderitaan mereka itu jauh lagi hebat dari apa yang aku lalui. semoga Allah lebih menguatkan hati mereka, iman mereka dan di berikan kesihatan kepada Noorma. smga beliau cepat sembuh.

5 comments:

  1. betul terharu kan. err sarah 95 hari je lg. gurlp

    ReplyDelete
  2. owh Nora pls jgn mention about the day... sara let the wind blow... pasrah dh ni..

    ReplyDelete
  3. sgt tersentuh tiap kali baca belog kak moon sal norma kan..

    ReplyDelete
  4. baca blog Kak Moon mesti sedih sorang-sorg depan PC. sobs sobs.

    ReplyDelete
  5. yup.. betol betol.. sgt tersentuh hati.. airmata mmg x terbendung rasanya... leleh dgn sendirinya.. huhu..

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar