BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

URGENT : Kekejaman Di PETKNODE Boarding Service


As'salam kawan-kawan, para readers/silent readers. Entry tengah malam kali ni sgt berEMOSI sedikit. berkenaan dengan haiwan perliharaan yang sangat manja iaitu KUCING. tadi sambil sambilon FB singgah kat BBF. terbaca satu posting dari Tqah Misdar berkenaan penganiayaan pet kat tempat boarding service di Damansara Damai. tu kat atas tu logonya. klik logo tu untuk ke laman web boarding service tersebut.

Alhamdulillah masih ada ramai lagi insan yang prihatin terhadap haiwan perliharaan yang manja ini. KUDOS to Kucing Terbiar & Anjing Jalanan (KTAJ) yang memberi info dan kepada para volunteers and fosterer and supporters yang bertungkus lumus menyelamatkan kuceng kuceng di PETKNODE. syukur alhamdulillah hanya Allah Taala yang dapat membalas jasa kalian. amin.

ceritera berkenaan kes penganiayaan ini boleh di dapati di laman web berikut di mana mereka telah memberi laporan terkini berkenaan kucing kucing yang telah di selamatkan. rujuk senarai:

  1. Kucing Terbiar & Anjing Jalanan
  2. My Animal Care
  3. Pet Finder

Apa itu PETKNODE ? PETKNODE adalah satu pusat yang menawarkan perkhidmatan jagaan haiwan perliharaan sementara ketika anda bercuti dengan kadar yang rendah. boleh rujuk laman web promosi mereka di SINI di mana tersgt lah berbaloi dan memberi keyakinan. ramai mereka yang bercuti raya telah menghantar haiwan kesayangan mereka di PETKNODE untuk di jaga. akan tetapi ceritera lain pula yang timbul. jom jalan jalan tengok gambar. apa yang terjadi sebenarnya di PETKNODE.

kelihatan sangat kurus. hanya tinggal kulit dan tulang mungkin.
sedih melihat beliau begini. T____T

2 ekor kucing yang kurus kering tidak di beri makan. kejam sungguh owner PETKNODE.

kelaparan. kesengsaraan. penganiayaan apakah ini ? 

*all this 3 image are credit to My Animal Care*



ibu dan anak yang mati dalam berpelokkan. sangat menyayat hati.


keadaan sangkar yang dah runtuh menimpa mereka. kesejokkan dan kebasahan.


*all this image are credit to KTAJ*

kekejaman apakah yang melanda sekarang ini ? sedey hati melihat mereka mereka ini tidak makan dan minum selama seminggu. bayangkan kalau kita bagaimana ? dimana letaknya erti perikemanusian pada pengurus PETKNODE ini ? tidak tahu mahu berkata apa lagi. hanya doa yang dapat aku iringi agar mereka dpt di selamatkan. semoga Allah melindungi haiwan perliharaan ini.

Message dari KTAJ Fan Pages:
"Kepada semua owner kucing² yang boarding di PN, sila buat repot polis, tulis surat ke Jabatan Haiwan (DVS), SPCA dan tribunal pengguna kerana penipuan perniagaan oleh mereka. Sila emelkan juga nama, ic number, no fon dan bilangan kucing yang korang boarding. KTAJ dengan kerjasama MDDB selangor akan cuba dapatkan keadilan undang² untuk kucing² kalian. Sebarkan kepada rakan² yang sama² board kucing di PN."

- ktaj0311@gmail.com.

8 comments:

  1. lega kucing tqa tak sakit teruk..tp sedih sgt5 tgk cats yg lain tu...jahat sgt!

    ReplyDelete
  2. fariza sedih tgk kucing comel semua jd teruk mcm kat ats. teruklah owner tu.

    ReplyDelete
  3. sedih bila tau pasal petknode ni. my frenz punya cat pun hantar boarding kat sana. nasib baik semuanya selamat. tak berperikemanusiaan betul owner dia.

    ReplyDelete
  4. sedey ar tgk kucing2 nie sumer.. tetiba trigt kat kucing lieza kt umah yg br je beranak... =(

    Diaorg nie mmg xde perasaan...mst sengsara kucing2 tue xdpt mkn dan minum..ishh...xleh bayangkan...=(

    ReplyDelete
  5. tqah: kucing tqah masih kuat.. alhamdulillah beliau tidak saket teruk.. tp pada yg lain2 kasihan mereka...

    fariza: tu la pasal... yg geramnya.. plis dh lepaskan 2 ekor mangkuk hayun tu.. which is the owner of PETKNODE.. katanya x de bukti.. gerammm..

    atiqah: yg selamat sgt sgt bersyukur.. tp ada yg mati tu pasti luluh rasa hati.. sara punya kucing kene sepak dgn anak jiran pn rasa mcm nk lempang laju2 je.. smpi ngalir airmata.. benci betol pada mereka yg x syg haiwan comel ni..

    lieza: mesti comel anak2 kuceng lieza.. jaga mereka leklok k.. klu x mo kasi sara pn oke.. hahaha..

    ~: poor them.. huhu..

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar