BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ Ceritera Kehidupan : Faces of Me ♥


the faces of me.
the different me.
ramai yg cam terkejut dgn perubahan ku ini.
let's story.

as'salam dan salam 1 Malaysia buat my readers, bloggers, silent readers, BBF and BBP. hope uolls x bowink la nk baca rentetan ceritera ceritera aku yg karut karut ni. hehe. aku mmg suka bebel. so tahan je la eh. kat luar tidak la aku jadi mak nenek. tp aku jadi mak lawak. haa jgn x percaya. aku suka buat lawak tp yg gelakknya aku je la. org lain x paham. haha. oke stop merepek.

ramai yg panjatkan syukur kepada Ilahi di atas perubahan aku ni. ada juga yg cam pelik aku berubah begini. ada juga yg sudi tolong aku betolkan hijab aku. ada yg sudi advice dari segi pemakaian hijab yg mana lebih sesuai dgn aku. ramai yg suka dari tasuke. for sure lah kan. 

sememangnya aku bersyukur kepada Ilahi di atas perubahan ini. aku dapat menjadi lebih baik dari yang sebelumnya. ya lah. sapa2 yg kenal aku sebelum sebelum ni mmg aku ni agak nakal. haha. biasa la bila tiba zaman nk up tu aku jadi cam shock la jugak. semua org tempuhinya kot. cuma aku ni shock terlebih. tu yg cam nakal nakal sket. ngee. semua tu aku jadikan pengajaran. dan berharap perubahan aku kali ni menjadikan aku muslimah yang baik.

yes betul mmg aku planning nk berhijab after married. tp tanggungjawab sebagai tunangan org (wlupun baru tunangan orang tp rasa mcm dh jadi isterinya. ecewah) aku rasa aku dh patut la kot kurang kurangkan dosa bakal suami ku yang akan tanggung selepas menikah dan dosa dosa aku yg mak abah aku tanggung. eceh. dan incik tunang pn ada nasihat dan advice aku juga. dia sbg tunang menjalankan tggjwbnya. aku sgt bersyukur kepada Allah taala kerana temukan aku dgn beliau. beliau mmg seorang yg bertggjwb dan mengambil berat tentang segala perihal aku. dan yg best dia mmg jaga aku. thanx syg. dah setahun pn kita bertunang kan. alhamdulillah hubungan masih baik baik dan berharap akan terus kekal hingga hujung nyawa aku. amin ya rabbal alamin.


walaupun aku berhijab begini, aku tidak limitkan pergerakkan aku. mcm nk g layan live band, org yg freehair je boleh pg. atau nk pegi karoke. bagi aku hiburan is hiburan. just pada diri kita lah utk tahu limitnya. so far aku pegi layan live band oke je dgn berhijab. xde lak aku nk rasa segan silu. kecuali kalau org ajak dance. mmg x lah kot aku nk dance. haha. aku pn ada tahu malunya. eh apa aku ckp ni. berbolak balik lak. korang paham sendiri la eh. owh ya nk bgtau la ini adalah pendapat aku je. lain lain org lain lain pendapat. dan juga kalau korang nk kondem aku kondem la. aku apa kesah. semua org berhak kondem org. aku pn ada kondem org gak. kahkahkah~!!! pasal karoke. aku pn pegi redah je Red Box lalak. haha. sememangnya aku mmg suka test vokal aku. dlm bilik karoke je la. nk masuk pertandingan tu jauh katak lagi sedap. haha. 

aku selesa berhijab. aku rasa lebih selamat dan tenang. dari segi berfesyen, aku bataskannya supaya tidak la menjolo mata. kalau dulu boleh pakai spegeti strip short skirt x kan skng berhijab pn nk pakai cenggitu kan. gila la plak nnt orang kata. aku lebih selesa dgn tshirt, blouse and jeans. simple and sweet. owh ya ramai idola yg boleh di jadikan rujukan utk berfesyen. contoh mcm Fatin Suhana, YuYu Zulaikha, Hana Tajima, Yuna, Maria Elena, Sue Anna Joe dan ramai lagi. dorang dorang ni semua berhijab dan berfesyen. cool izzit ? dorang pn ada youtube cara cara pemakaian shawl, hijab or tudung. gugel je. aku pn belajar pakai hijab dari dorang. sgt sgt berterima kasih kepada mereka.

bukanlah aku tidak tahu langsung nak pakai hijab mcm mana tp aku nk perbaiki skill pakai tudung tu. kalau dulu pakai tudung skola men sauk je. ni nk gak lilit. nk jugak tu. haha. walaupun ada tudung yg cepat express iaitu tudung ekin tp incik tunang ckp aku nmpk tua plus muka aku boolat mcm bola. haha. what a chubby me. durrhhh. mereka mereka lah menjadi inspirasi aku pemakaian tudung. semua orang pn belajar kan. so sama sama la belajar. kalau korang tgk aku terlampau comel tu al-maklum la kueh pau di pipi. haha. comot je aku ni. selebet lagi ada. hikhikhikhik~!!! k la aku rasa tu je lah kot utk clearance. korang korang doakan lah moga aku kekal sebegini. tidak semua manusia suka akan perubahan kita dan tidak semua manusia tidak suka perubahan kita. wlupun ada sokseh sokseh di belakang aku.. bagi aku itu cuma ujian dan dugaan. abaikan je sudah. janji idop hepi. yeeha~!! oke la jumpa lagi. daa~!!! Salam AidilAdha. apakah pengorbanan kalian ? tetiba.

2 comments:

  1. comel la sara pakai hijab...cute ape..


    p/s:n link yg ain tag sara http://sayangkamubanyaklaut.blogspot.com/2011/10/11-things.html

    ReplyDelete
  2. @ni@ @in baru nak balas komen nia. hehe. makasih dear :)

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar