BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ Vacation Part #02: Benda Baru Perkara Baru ♥

ini semasa Majlis Aqiqah. sebelum berlangsungnya Majlis Aqiqah ada bacaan doa utk mereka yang melakukan Aqiqah.Majlis Aqiqah ni utk anak saudara aku Mohd Rifkie Azrai dan sepupu tunang ku Ahmad Ariq. ini merupakan pengalaman baru aku. sb x pernah pergi Majlis Aqiqah keluarga sendiri. ada pu itu pn masa aku umur aku kecik lagi. x ingat dah dan tatau pape pn masa tu. tahu makan je.

yang ini aku x berapa pasti mcm mana nk story. sbnya aku pn x brp paham. ini salah satu adat org bugis. sediakan dulang makanan yg di dalamnya berisi 12 piring lak dan 1 pulut hitam 1 pulut putih dan 1 nasi putih. nnt aku tanya yang pakar then nnt aku story balik k. (^________^)

ini Pisang Goreng Air Gula Merah Berinti Kacang Tumbuk. oke nama tu aku letak sendiri mengikut apa yg tekak aku rasa. haha. sedap weh. aku suka. bnyk gak aku mkn. tp x kesempatan nk belajar buat benda alah ni. nnt la aku tanya2kan resepinya. hikhikhik~!!!

kalau di kampung kampung pasti masih ada lagi acara rewang. suka aku tgk keje keje rewang. syiok weh. family aku tecik jep so jarang nk buat rewang rewang ni. catering je sudah. tp ini merupakan pengalaman yang paling best. walaupun mcm penat gila kan (penat ke?) tp syiok abes. hikhikhik~!!! oke rewang kat sana orang perempuan yang memasak. kalau di Semenanjung kebanyakkannya lelaki yang masak kan ? correct me if Im wrong. 

ini yang paling best. acara mencuci pinggan mangkuk. haha. jam 1 pagi aku masih lagi mencuci. syiok main air. 1st time kot cuci pinggan banyak gila mcm ni. cuci kat atas pankin lak tu. wah rasa mcm syiok abes la. kecot kecot jari aku. haha. 

No comments:

Post a Comment

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar