BLOG DISCLAIMER

Blog ini merupakan blog berkenaan Ceritera Kehidupan / Ceritera ILMU / Ceritera Lawak@Gossip / Ceritera Persiapan Perkahwinan / Ceritera CINTA / Ceritera Sahabat & Ceritera Hikayat Cik Puan Sarah Hernyzar dan Encik Tuan Helmizan untuk sejarah kehidupan kami. Blog ini juga adalah untuk di kongsi bersama pada pembaca dan blogger. Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami di Contact Us. Sebarang komen / kritikan boleh di isi di ruangan selepas entry. Sebarang perasaan menyampah / meluat / melugai / atau sebagainya adalah tanggungjawab sendiri. Sila tidak teragak-agak untuk pangkah X. Sekian Terima Kasih.

☆•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

♥ B.A.N.D.U.N.G ♥

Salam kawan2, entry kali ni aku nk share something yang aku share dgn Nawal. Ceritera CINTA KU di Bandung. Waiceh~! *Nawal pinjam sat u punyer tag line* hehehehehehehehhehe~!

Aku bercadang nk ke Bandung ujung tahun ini. InsyaAllah ada rezeki. Ingin mencari keperluan perkahwinan. Walaupun korg ckp lambat lagi TAPI hakikatnya persiapan perkahwinan ini bukanlah mudah. Biarlah aku berhati2 dan hanya survey je kot. Untuk kelengkapan ilmu persediaan perkahwinan. Nnt dah tahu senang jep buat semua2 ni. Hehehehehhehehe~!

Nawal banyak share dgn aku pasal pengalaman dia di Bandung. Tempat yang best2 untuk di kunjungi. Huih. sgt syiok jep aku rasa dgn penceritaannya. Sungguh menerujakn. *
bahasa apakah ini* hikhikhikhik~!

Antara perkara yang kitaorg sharing is caring is loving, pls follow me below:
  1. Pengangkutan
    • Air Asia : RM150 from 25th Sept 2010 till 12 Feb 2011 *12 Feb tu bday my starinsky. hehehehehe~!* (so kene booking awal la ini kan)
  2. Penginapan
    • Hotel Progo : dekat dengan kawasan FO. *aku tatau apa sbnrnya FO. tp setelah dgn tebal muka comel ku ini aku tny kat Nawal. skng baru aku tau. korg tau ke ? cari sendiri la. hahaha~!*, jalan yang clean kata Nawal. Nawal kata lagi dia mcm ala2 Bangsar kawasan tu. Wah mewah tu. muehehehehehehe~!
    • Hotel Aston : dekat dgn pasar baru tapi quite filthy kata Nawal lagi. *dia menaip bukan berkata. lalalalalalala*
  3. Kawasan Perniagaan
    • Beli kain kat pasar baru DFashion. *Nawal siap recommend aku dgn mamat kedai nama dia Ghani. *Nawal soh ckp kat mamat tu "Mas Firdaus punyer kawan"* hahahahaha~! baiklah akan aku cari mamat yang di perkatakan. hehehehehe~!
  4. Barang Keperluan
    • paling utama ONGKOSnya. bawak la ribu2an sampai sana suda jadi JUTAWAN. hahahaha~!
    • air mineral yang banyaknye untuk keperluan perjalanan dari pagi hingga ke petang
    • baju bawa sket jep sb nnt beli kat FO. *suggestion dr Nawal*
  5. Pricing / Harga
    • Kartu Undangan : Nawal suggest beli kat Undangan Blanco. dia kata lg kat Jalan Anyar banyak gila kedai Kartu Undangan. *mgkn sama dgn jln pudu x?* Nawal advice siapkan semua mock-up spt wording, design dan sgla bagai sblm ke sana untuk di print dan di cetak. hurmmm~! baiklah akan di siapkan segera!!!!!!!
Best plak aku rasa sehingga tidak kesabaran aku mau ke sana. sabar cik sara nnt smpi jua ke sana. huhuuhuhu~! InsyaAllah. ada sape2 kawan2 yang nk ikot. jom la beramai ke sana. sgt seronok oke shopping sakan. Thank Nawal for your info and sharing study case ke Bandung. Hakhakhakhak~!

Aku ada terbaca gak kat Nawal nye blog. berkenaan dengan hari Kraftangan Kebangsaan. Aku sgt teruja dgn entrynya yg mengatakan beliau membeli sepasang gelang kaki Meriam. Meriam ? errr.. gelang kaki gajah itu. aku tersangat la mahu beli gelang kaki gajah itu. Err berserta dengan pending. Nawal x nk temankan Sara ke ? hahahahahahah~! aku akan pergi juga x kira apa terjadi. yang terdekat dgn opis adalah Istana Hotel, KL. akan ku redah jua time keje nnt. keskeskeskes~! minta pakcik yang jual tu ada lagi. tgk gmbr bawah ni. saya nk jugak jmpa pakcik itu utk gelang yg sama macam Nawal. *
Nawal i took ur photo for my reference. TQ ya lalink~! muaxs~!*


Nawal bersama rakannya  ♥
*
tgk pada pakcik itu. saya mau jmpa dia*
♥ Tangan Nawal dan rakannya  ♥

*gelang yang aku mksdkan lebey kurang ini*

Haa itu pakcik. Nawal beli dgn harga RM180 one set. Tp ada yang cam old skool RM1200 tp dh berusia 60thn. So ? anda pikirla ya. Nawal thanx for your info again. sgt2 menghargai. x sabar lak rasa nk pegi ke sana.

Oke la starinsky dh tunggu kat bawah tu. Kang bising lak dia. aku leh lagi dok santai siapkn blog. nnt sambung k.

*All the pictures and the info is credit tu Nurunnawal Yem

5 comments:

  1. yang one more if tak jumpe pakcik tu u cakap je u nak berapa gelang tu. i and mas nak beli nanti

    ReplyDelete
  2. HA HA HA> berapa kali sebot nawal, berapa berapa? kena kasi komisen ni. HA HA HA> akaun nuffnang bak sini.

    lepas balik bandung sedikit murah durja sebab i ni baik ati sangat, nampak harga murah terus taknak tawar. kat sana u beli kain chiffon tau! cik belle beli kat jakarta semeter RM3 je. gile ok, menyesal sekejap.

    hope everything helps and go asah ur bakat memujuk. HA HA HA.

    ReplyDelete
  3. x de akaun nuffnang.. huhuhuhuh~! :p
    pasal gelang tu u nk belikan ke ? i nak satu set kaki tgn. pastu ngan rantai pending *tatau betol ke x ejaan dan sebutannya ~ hahahaha* u nk beli kat ne. saya mahu saya mahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~!

    ReplyDelete
  4. giler cantik..so old skool n klasikkk...gilerrr aaaaa..adore gilababik!!!hehehehehehe..
    nyahhh..merk pun dpt award gak ehh..adoiiyaiiii..top 5 pun dh kira ok,uollssss..aper sangatla kan design blog merkkkk...hahahaha

    ReplyDelete
  5. cantek kn ? aku maseh mencari dan mencari utk dptkn the tradisional aklet n bracelet. huhuhuhuhuhu~!

    ya opkos. wlpn x seberapa tp aku nmpk hasil gigi k utk mencantekkan blog.
    so? sila tampa juga di blog anda. hehehehe~!

    ReplyDelete

Thank you for dropping by my humble blog.
And thank you for drop some comments.
May Allah bless your life. Aamiin.

Copyright © Hernyzar Helmizan Profile and Official. Designed by sarahhernyzar